TAHUKAH ANDA: Pada 5 Okt 1970 Anwar ketuai PBMUM Buat Operasi Ganyang

TAHUKAH ANDA: Pada 5 Okt 1970 Anwar ketuai PBMUM Buat Operasi Ganyang - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul TAHUKAH ANDA: Pada 5 Okt 1970 Anwar ketuai PBMUM Buat Operasi Ganyang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : TAHUKAH ANDA: Pada 5 Okt 1970 Anwar ketuai PBMUM Buat Operasi Ganyang
link : TAHUKAH ANDA: Pada 5 Okt 1970 Anwar ketuai PBMUM Buat Operasi Ganyang

Baca juga


TAHUKAH ANDA: Pada 5 Okt 1970 Anwar ketuai PBMUM Buat Operasi Ganyang


Tahukan anda... pada 5 Oktober 1970, Persatuan Bahasa Melayu Universiti Malaya (PBMUM) yang diketuai Anwar Ibrahim mengadakan 'Operasi Ganyang'.

Operasi mengecat merah dan menghitamkan papan-papan tanda di kampus yang tidak ditulis dalam bahasa kebangsaan.

Tekanan ini menyebabkan Prof Diraja Ungku Aziz (NC UM) mengumumkan bahawa Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi universiti.

Sumber : Fahrur Rozi Jalaluddin

Note : Sekarang mana pakai lg Bahasa Kebangsaan (BM), sekarang pakai Bahasa Malaysian (Mandarin)..


Demikianlah Artikel TAHUKAH ANDA: Pada 5 Okt 1970 Anwar ketuai PBMUM Buat Operasi Ganyang

Sekianlah artikel TAHUKAH ANDA: Pada 5 Okt 1970 Anwar ketuai PBMUM Buat Operasi Ganyang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel TAHUKAH ANDA: Pada 5 Okt 1970 Anwar ketuai PBMUM Buat Operasi Ganyang dengan alamat link https://beritawawancara.blogspot.com/2018/07/tahukah-anda-pada-5-okt-1970-anwar.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "TAHUKAH ANDA: Pada 5 Okt 1970 Anwar ketuai PBMUM Buat Operasi Ganyang"

Posting Komentar