Kafir, Munafik Patut Diajar, penyokong PH sendiri BERSORAK DAP Kalah

Kafir, Munafik Patut Diajar, penyokong PH sendiri BERSORAK DAP Kalah - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kafir, Munafik Patut Diajar, penyokong PH sendiri BERSORAK DAP Kalah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kafir, Munafik Patut Diajar, penyokong PH sendiri BERSORAK DAP Kalah
link : Kafir, Munafik Patut Diajar, penyokong PH sendiri BERSORAK DAP Kalah

Baca juga


Kafir, Munafik Patut Diajar, penyokong PH sendiri BERSORAK DAP Kalah

Kekalahan calon DAP, M. Manogaran dari Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Cameron Highlands malam tadi, memberi tamparan cukup hebat kepada parti pemerintah itu.
Ini kerana, kekalahan itu bukan menarik simpati, malah gelak ketawa dari kalangan penyokong PH sendiri yang menggunakan saluran media sosial untuk menyindir, memerli dan memberi peringatan kepada DAP.
Blogger pro PH, Milo Suam dalam ciapan Twitternya awal pagi tadi, menzahirkan maklum balas penyokong PH berhubung kekalahan calon DAP kepada Barisan Nasional (BN) dengan majoriti 3,238 sebagai suatu peringatan jelas.
“PH kalah di Cameron Highlands, penyokong PH pula yang bersorak di media sosial, ada mesej jelas yang disampaikan. Bukan mereka benci, tapi nak bagi peringatan,” tulisnya.
Sementara itu, ciapannya turut mendapat komen daripada warganet yang rata-rata bersetuju bahawa pemimpin dari parti komponen PH patut diberi peringatan agar tidak sombong dan ego.

Penama @jamian_said berkata, dia bersetuju dengan pandangan blogger itu kerana ramai pemimpin PH yang sudah besar kepala.
Warganet @ismailjidin pula memberi komen, “Harapan tak Harapan makcik tak percaya. Kalau buat surat ‘lawyer’ boleh janji! Kalau cakap mulut sahaja makcik tak percaya,” katanya mengajuk perbualan seorang wanita warga emas dengan calon DAP, M Manogaran di sebuah kedai runcit ketika kempen di Cameron Highlands, baru-baru ini.
@paklah77 pula berharap, PH perbanyakkan buat kerja rumah, jangan syok sendiri kerana di mana-mana pun rakyat boleh buat kejutan.
Penama @FarzLizan berkongsi peringatan blogger itu ke akaun Twitter pemimpin PH seperti @AzminAli, @Azmizam, @afifbahardin, @n_izzah, @hilmanidham, @AmirudinShari, @ybz99, @juezulkifli, @Rodziah_Ismail, @hanizat, @LatheefaKoya, dan @nsurendrann.
Bagi warganet @drishakjohari, PH perlu menggandakan usaha, bukan rasa terlalu selesa.
Katanya, jika berterusan begitu, PRU akan datang tidak merasa lagi menjadi kerajaan dan akan diambilalih oleh Barisan Nasional dan Pas.
Dalam PRK malam tadi, M Manogaran bukan sahaja kalah, malah gagal mempertahankan jumlah undi yang dimenanginya pada PRU14, 9 Mei lalu.
Pada PRU14, beliau mendapat 9,710 undi berbanding PRK malam tadi hanya mampu merekodkan perolehan 8,800 undi sahaja.
Begitu juga jumlah majoriti undi antara beliau dengan calon BN pada PRU14 hanya 597 undi, tetapi PRK malam tadi majoriti diperolehi Ramli Mohd Noor jauh lebih tinggi, iaitu 3,238 undi. – MalaysiaGazette


Demikianlah Artikel Kafir, Munafik Patut Diajar, penyokong PH sendiri BERSORAK DAP Kalah

Sekianlah artikel Kafir, Munafik Patut Diajar, penyokong PH sendiri BERSORAK DAP Kalah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kafir, Munafik Patut Diajar, penyokong PH sendiri BERSORAK DAP Kalah dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2019/01/kafir-munafik-patut-diajar-penyokong-ph.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kafir, Munafik Patut Diajar, penyokong PH sendiri BERSORAK DAP Kalah"

Posting Komentar