HANYA 38 daripada 222 Ahli Parlimen hadir sidang petang, malam tadi

HANYA 38 daripada 222 Ahli Parlimen hadir sidang petang, malam tadi - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul HANYA 38 daripada 222 Ahli Parlimen hadir sidang petang, malam tadi, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : HANYA 38 daripada 222 Ahli Parlimen hadir sidang petang, malam tadi
link : HANYA 38 daripada 222 Ahli Parlimen hadir sidang petang, malam tadi

Baca juga


HANYA 38 daripada 222 Ahli Parlimen hadir sidang petang, malam tadi

KUALA LUMPUR, 15 Safar 1440H, Rabu – Kehadiran Ahli Parlimen ke sidang Dewan Rakyat sekali lagi dibangkitkan malam tadi apabila ramai daripada mereka gagal hadir pada sesi perbahasan, meskipun isu yang dibincangkan berkepentingan nasional.
Awang Hashim (PAS-Pendang) menarik perhatian bahawa kehadiran pada sesi petang persidangan semalam amat rendah, iaitu tidak lebih 20 peratus.
“Saya mengira dari pukul 4 petang hingga sekarang (7.30 malam) paling ramai hanya 38 orang sahaja (berada di dalam dewan) daripada 222 anggota Parlimen.
“Perkara itu perlu dititikberatkan jika semua pihak serius untuk membuat perubahan terhadap institusi Parlimen,” katanya memulakan perbahasan usul Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia ke-11 di Dewan Rakyat, malam tadi.
Beliau turut menggesa Yang Dipertua Dewan Rakyat supaya mengambil serius keadaan itu dan mencari kaedah untuk mencegahnya.
Kita cari satu kaedah supaya mereka berasa bertanggungjawab. Yang tak mai, dapat elaun serupa, yang mai sat, balik, elaun serupa, yang macam kita duduk dari pagi sampai malam, pun elaun serupa.
“Kita lanjutkan (waktu persidangan) supaya beri tumpuan kepada kerajaan. Parlimen (patut) cari kaedah yang sesuai supaya kita disiplinkan Anggota Parlimen termasuk menteri,” katanya. – Bernama


Demikianlah Artikel HANYA 38 daripada 222 Ahli Parlimen hadir sidang petang, malam tadi

Sekianlah artikel HANYA 38 daripada 222 Ahli Parlimen hadir sidang petang, malam tadi kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel HANYA 38 daripada 222 Ahli Parlimen hadir sidang petang, malam tadi dengan alamat link https://beritawawancara.blogspot.com/2018/10/hanya-38-daripada-222-ahli-parlimen.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "HANYA 38 daripada 222 Ahli Parlimen hadir sidang petang, malam tadi"

Posting Komentar