KELEMAHAN SUKAN SEA 2017...siapa sebenarnya disebaliknya

KELEMAHAN SUKAN SEA 2017...siapa sebenarnya disebaliknya - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KELEMAHAN SUKAN SEA 2017...siapa sebenarnya disebaliknya, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KELEMAHAN SUKAN SEA 2017...siapa sebenarnya disebaliknya
link : KELEMAHAN SUKAN SEA 2017...siapa sebenarnya disebaliknya

Baca juga


KELEMAHAN SUKAN SEA 2017...siapa sebenarnya disebaliknya


Oleh: Syahril A. Kadir

KELEMAHAN SUKAN SEA 2017...

Okay, dalam memperkatakan kegemilangan acara pembukaan dan kejayaan menjadi juara keseluruhan, nampaknya kontroversi terus menyelubungi Sukan SEA 2017.

Terhangat adalah bab jualan tiket final yang nampaknya menjadi 'kesakitan yang terlalu pedih' khususnya bagi yang terpaksa beratur berjam-jam dari Subuh sampai ke petang dan pengakhirannya balik dengan tangan kosong. Paling sakit hati bila tengok ada yang dah ada tiket tetapi menjualnya pula dengan harga berpuluh kali ganda di internet.

Ini belum campur sang VVIP dengan bangga menunjukkan tiket yang mereka peroleh dengan hanya duduk di kerusi empuk hehehehe.

Dan sasaran paling mudah dah tentu menteri 'tall, dark dan handsome' itu.

Itulah harga yang perlu dibayar oleh KJ . Yelah, public nak marah kat sapa lagi, bukan mereka kenal sangat orang lain tu. Berapa kerat yang kenal orang kuat Jawatankuasa Pengelola (MASOC), jadi sebagai orang nombor satu kementerian, KJ kena telan dan hadaplah jawabnya.

[Tambahan CG:Untuk makluman Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin sememangnya pengerusi Jawatankuasa Penganjur Sukan SEA Malaysia (MASOC) dan bertanggungjawab sepenuhnya dalam penganjuran.]

Apapun to be fair, aku secara peribadi merasakan KJ telah melakukan yang terbaik sebagai menteri bertanggungjawab.

Sukan SEA ni bukan kerja 'one man show'. Ia melibatkan banyak pihak dan jawatan-jawatankuasa kecil, ribuan yang terlibat mengendalikannya. Dan mereka yang bertanggungjawab sepatutnya kenalah bertugas dengan sebaik mungkin, takkan buku aturcara pun pak menteri nak kena tengok dan belek bendera mana yang terbalik, kat skrin TV mana yang salah eja dan sebagainya.

Melihat secara mikro memang tak mungkin segalanya sempurna, melihat secara makro juga begitu.

Di sini kita akan sedar bukan senang nak jadi pemimpin, bukan senang nak jadi menteri. Mereka yang maki hamun tu belum tentu boleh mengendalikan acara sebesar ini jika amanah itu diberikan kepada mereka, silap aribulan tercirit-birit lari tengah malam amik Grab balik rumah!

Kita boleh mengkritik, kita boleh marah...tetapi pada masa yang sama kita kena adil juga dengan KJ. Aku harap beliau dan semua yang terlibat kena menerima teguran dan kritikan ini dengan hati terbuka.

Aku akhiri coretan ini dengan mutiara kata dari seorang novelist terkenal Perancis, Gustave Flaubert.

" The better a work is, the more it attracts criticism; it is like the fleas who rush to jump on white linens "

Ko translate sendiri.


Demikianlah Artikel KELEMAHAN SUKAN SEA 2017...siapa sebenarnya disebaliknya

Sekianlah artikel KELEMAHAN SUKAN SEA 2017...siapa sebenarnya disebaliknya kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KELEMAHAN SUKAN SEA 2017...siapa sebenarnya disebaliknya dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2017/08/kelemahan-sukan-sea-2017siapa.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "KELEMAHAN SUKAN SEA 2017...siapa sebenarnya disebaliknya"

Posting Komentar