Kenyataan Media Petugas Khas 1MDB: Kerjasama Dengan Singapura Bawa Pulang Sejumlah Wang

Kenyataan Media Petugas Khas 1MDB: Kerjasama Dengan Singapura Bawa Pulang Sejumlah Wang - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kenyataan Media Petugas Khas 1MDB: Kerjasama Dengan Singapura Bawa Pulang Sejumlah Wang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kenyataan Media Petugas Khas 1MDB: Kerjasama Dengan Singapura Bawa Pulang Sejumlah Wang
link : Kenyataan Media Petugas Khas 1MDB: Kerjasama Dengan Singapura Bawa Pulang Sejumlah Wang

Baca juga


Kenyataan Media Petugas Khas 1MDB: Kerjasama Dengan Singapura Bawa Pulang Sejumlah Wang


KENYATAAN MEDIA PASUKAN PETUGAS KHAS 1MDB
PASUKAN PETUGAS KHAS 1MDB MALAYSIA BEKERJASAMA DENGAN PASUKAN PETUGAS KHAS 1MDB SINGAPURA
Pada 31 Mei 2018 jam 9.30 pagi di Ibu Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Putrajaya, Ahli Pasukan Petugas Khas 1MDB Malaysia telah mengadakan mesyuarat dengan Pasukan Petugas Khas 1MDB Singapura. Mesyuarat hari ini telah bersetuju agar kedua-dua pihak bekerjasama bagi membawa pulang sejumlah wang kepada kerajaan Malaysia yang dipercayai telah diseleweng daripada 1MDB.
Kerjasama antara kedua-dua pihak juga bertujuan bagi mengumpul bahan bukti serta mengesan saksi-saksi di Singapura secepat mungkin.
Selain itu, pasukan ini juga akan melakukan money trail bagi mengesan wang serta aset-aset yang masih wujud.
Mesyuarat hari ini telah dihadiri oleh sembilan pegawai kanan pasukan siasatan Singapura terdiri daripada wakil Pejabat Peguam Negara Singapura, Jabatan Hal Ehwal Komersial Singapura, Autoriti Kewangan Singapura (MAS) manakala pihak Malaysia diwakili oleh Pasukan Petugas Khas 1MDB terdiri daripada Pejabat Peguam Negara, SPRM, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Bank Negara Malaysia (BNM).
PASUKAN PETUGAS KHAS 1MDB
1. TAN SRI ABDUL GANI PATAIL
2. TAN SRI ABU KASSIM MOHAMED
3. DATO’ SRI MOHD SHUKRI ABDULL
4. DATO’ ABDUL HAMID BADOR
31 MEI 2018
PUTRAJAYA





Demikianlah Artikel Kenyataan Media Petugas Khas 1MDB: Kerjasama Dengan Singapura Bawa Pulang Sejumlah Wang

Sekianlah artikel Kenyataan Media Petugas Khas 1MDB: Kerjasama Dengan Singapura Bawa Pulang Sejumlah Wang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kenyataan Media Petugas Khas 1MDB: Kerjasama Dengan Singapura Bawa Pulang Sejumlah Wang dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/05/kenyataan-media-petugas-khas-1mdb.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kenyataan Media Petugas Khas 1MDB: Kerjasama Dengan Singapura Bawa Pulang Sejumlah Wang"

Posting Komentar