Saya Takkan Bekerja Dibawah Pengkhianat’- KP SPRM

Saya Takkan Bekerja Dibawah Pengkhianat’- KP SPRM - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Saya Takkan Bekerja Dibawah Pengkhianat’- KP SPRM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Saya Takkan Bekerja Dibawah Pengkhianat’- KP SPRM
link : Saya Takkan Bekerja Dibawah Pengkhianat’- KP SPRM

Baca juga


Saya Takkan Bekerja Dibawah Pengkhianat’- KP SPRM

Selepas kemenangan Pakatan Harapan dalam Pilihanraya Umum (PRU-14), antara isu yang akan disiasat ialah kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Khamis lalu Datuk Mohd Shukri Abdull telah dilantik sebagai Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan di sidang media pada hari ini, Mohd Shukri telah mendedahkan pengalaman penyiasatannya mengenai 1MDB. Lihat video berikut untuk berita lanjut.

‘Buang dan gantilah Najib dengan orang lain..’

Datuk Mohd Shukri Abdul mendedahkan bahawa selepas terdapat beberapa bukti berlakunya penyelewengan membaitkan 1MDB, beliau bersama Tan Sri Abu Kassim Mohamed telah bertemu menteri Kabinet dan Majlis Raja-raja bagi mendesak supaya Datuk Seri Najib Razak digantikan sebagai Perdana Menteri.
Kami berpecah untuk bertemu dengan semua menteri merayu dan meminta supaya buang dan gantilah Najib dengan orang lain, dengan (Datuk Seri Dr Ahmad) Zahid (Hamidi) ke, (Datuk Seri) Hishammuddin (Hussein) ke, sebab jumlahnya terlalu besar RM2.6 bilion.
Daripada semua menteri yang kami temui, hanya tiga sahaja berani bersuara iaitu Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah. Yang lain semua takut.
Sekarang apabila sudah tidak jadi menteri, ada yang telefon saya dan kata ‘kalau saya dengar cakap kamu dulu pasti tidak akan jadi macam ini’ (Barisan Nasional tewas dalam Pilihan Raya Umum ke-14),” katanya pada sidang media di ibu pejabat SPRM di sini, hari ini.

Misi tidak berjaya..

Tambah Mohd Shukri, selepas tidak berjaya meyakinkan para menteri, beliau dan Abu Kassim mengabil inisiatif berjumpa dengan Majlis Raja-raja.
Kami jumpa Majlis Raja-raja dua kali dan mohon kepada Tuanku supaya tengok masalah 1MDB ini dan gantikan Najib sebagai Perdana Menteri tetapi kami hampa.
Selain itu, beliau turut mendedahkan bahawa ditemui sebanyak dua kali oleh seorang Ahli Parlimen dari utara Semenanjung dan bertanya apakah beliau mahu sesuatu apabila menyiasat mengenai isu 1MDB. Ahli Parlimen itu juga mahu Najib disingkirkan.
Saya tegaskan supaya jangan ganggu siasatan saya. Biar kami tamatkan siasatan dan serahkan kepada Peguam Negara untuk putuskan.
Kali kedua Ahli Parlimen ini datang dan tanya, saya kata kepadanya kalau Datuk tanya lagi saya akan tangkap mengikut Akta SPRM.
- ohBulan


Demikianlah Artikel Saya Takkan Bekerja Dibawah Pengkhianat’- KP SPRM

Sekianlah artikel Saya Takkan Bekerja Dibawah Pengkhianat’- KP SPRM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Saya Takkan Bekerja Dibawah Pengkhianat’- KP SPRM dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/05/saya-takkan-bekerja-dibawah-pengkhianat.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Saya Takkan Bekerja Dibawah Pengkhianat’- KP SPRM"

Posting Komentar