Tunjukkan pada Rakyat Kerjaan PH juga Pertahankan Melayu Islam

Tunjukkan pada Rakyat Kerjaan PH juga Pertahankan Melayu Islam - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tunjukkan pada Rakyat Kerjaan PH juga Pertahankan Melayu Islam, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tunjukkan pada Rakyat Kerjaan PH juga Pertahankan Melayu Islam
link : Tunjukkan pada Rakyat Kerjaan PH juga Pertahankan Melayu Islam

Baca juga


Tunjukkan pada Rakyat Kerjaan PH juga Pertahankan Melayu Islam



APABILA HINDRAF CARI PASAL, INI ENAM PENGAJARAN BUAT ORANG MELAYU 

Hari ini orang Melayu sudah berpecah belah. Perpecahan itu telah menyebabkan kita diasak bertubi-tubi dari pelbagai sudut sehingga satu persatu hak kita hilang.

Pengajaran hari ini buat orang Melayu :

1. Orang Melayu Islam hari ini sudah hilang taring. Wakil rakyat Melayu terutamanya juga sudah cair identiti dan tidak lagi lantang mempertahankan hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera yang sudah termaktub didalam perlembangaan. Alasan mudah untuk berlepas diri, semua pekara ini tidak perlu dirisaukan kerana perlembagaan telah melindunginya. Siapa yang risau terlebih, akan dilabel sebagai golongan "paranoid.

2. Orang Cina cukup lantang mempertahankan hak mereka. Contoh isu bahasa dan isu sekolah. Walaupun bercanggah dengan semangat kebangsaan dan perpaduan, demi survival bangsa mereka, mereka tetap perjuangkan selama berpuluh tahun sehingga hari ini mereka berjaya mendesak kerajaan dan pembangkang untuk mengiktiraf UEC.

3. Hari ini, orang Hindraf pula mengambil kesempatan diatas perpecahan orang Melayu untuk mengaut hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera. Diminta pula tanah Felda untuk diberikan kepada mereka dan UiTM dibuka kepada semua kaum.

4. Jurang ekonomi antara orang Melayu & Bumiputra berbanding kaum-kaum lain amatlah luas dan tidak seimbang. Sebab itu, orang Melayu kena bangun pertahankan hak mereka yang sudah termaktub di dalam perlembagaan. Itupun. ada lagi wakil rakyat Melayu membisu ketika orang lain sengaja mencabar perlembangaan.

5. Sejarah Kontrak Sosial sedang digelapkan. Ramai generasi baru sudah tidak faham apakah itu perjanjian kontrak sosial yang pernah dipersejui bersama untuk mengjaga keharmonian antara kaum. Salah satu pekara yang telah dipersetujui adalah hak-hak istimewa orang Melayu. Tetapi hari ini, ramai yang sedang mempertikai hak istimewa ini. Masih ada lagi ke wakil rakyat yang berani menyebut tentang konrak sosial ini ?

6. "Malaysian Malaysia" itu adalah jarum halus untuk menghapuskan hak istimewa orang Melayu dan Bumiputera. Bunyinya sedap didengar, tetapi ia adalah satu pengkhianatan kepada kontrak sosial. 

Banyak lagi hakikat yang orang Melayu belum sedar. Cukuplah enam pengajaran ini dulu untuk membuka mata kita. Kita tidak menjadi rasis kerana kita sedang mempertahankan hak kita yang sedang dirobek oleh orang lain. 

Jika anda adalah orang Melayu Islam yang insaf dan mahu berjuangan mengangkat kembali martabat Melayu, bantu kami untuk isi petition ini  : https://chn.ge/2xiR7eV (Sudah lebih 81,974 orang mengisinya)


Demikianlah Artikel Tunjukkan pada Rakyat Kerjaan PH juga Pertahankan Melayu Islam

Sekianlah artikel Tunjukkan pada Rakyat Kerjaan PH juga Pertahankan Melayu Islam kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tunjukkan pada Rakyat Kerjaan PH juga Pertahankan Melayu Islam dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/05/tunjukkan-pada-rakyat-kerjaan-ph-juga.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Tunjukkan pada Rakyat Kerjaan PH juga Pertahankan Melayu Islam"

Posting Komentar