[MELINGKUP LAH PAS] Kedah Mungkin Adakan Pilihanraya Negeri

[MELINGKUP LAH PAS] Kedah Mungkin Adakan Pilihanraya Negeri - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [MELINGKUP LAH PAS] Kedah Mungkin Adakan Pilihanraya Negeri, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [MELINGKUP LAH PAS] Kedah Mungkin Adakan Pilihanraya Negeri
link : [MELINGKUP LAH PAS] Kedah Mungkin Adakan Pilihanraya Negeri

Baca juga


[MELINGKUP LAH PAS] Kedah Mungkin Adakan Pilihanraya Negeri


Gagal Muktamad Speaker, Kedah Mungkin Adakan PRN

Pilihan Raya Negeri (PRN) Kedah berkemungkinan besar akan diadakan selepas kerajaan dan pembangkang daripada PAS dan Barisan Nasional (BN) gagal mencapai persetujuan dalam memuktamadkan soal Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN).

Pakatan Harapan (PH) Kedah menang 18 kerusi DUN dalam PRU14 lalu, jumlah yang sama juga dimenangi PAS (15 kerusi) dan BN (3 kerusi) sebagai pembangkang di sana. Isu Speaker di negeri itu menjadi isu kritikal kerana dalam keadaan berbelah bahagi dan satu undi daripada Speaker juga dikira. 

Kedua-dua belah kerajaan dan pembangkang di Kedah ada mencalonkan nama bagi jawatan Speaker bagaimanapun turut ditolak oleh kedua-dua pihak.

MB Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata rakyat tidak akan gembira dengan satu lagi pilihan raya negeri kerana membuang masa dan duit, malah meminta PAS dan BN Kedah bersetuju dengan calon cadangan PH Kedah.


Demikianlah Artikel [MELINGKUP LAH PAS] Kedah Mungkin Adakan Pilihanraya Negeri

Sekianlah artikel [MELINGKUP LAH PAS] Kedah Mungkin Adakan Pilihanraya Negeri kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [MELINGKUP LAH PAS] Kedah Mungkin Adakan Pilihanraya Negeri dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/05/melingkup-lah-pas-kedah-mungkin-adakan.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "[MELINGKUP LAH PAS] Kedah Mungkin Adakan Pilihanraya Negeri"

Posting Komentar