(JANGAN PENGECUT) ‘Berdiam diri punca kehancuran umat Islam’

(JANGAN PENGECUT) ‘Berdiam diri punca kehancuran umat Islam’ - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul (JANGAN PENGECUT) ‘Berdiam diri punca kehancuran umat Islam’, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : (JANGAN PENGECUT) ‘Berdiam diri punca kehancuran umat Islam’
link : (JANGAN PENGECUT) ‘Berdiam diri punca kehancuran umat Islam’

Baca juga


(JANGAN PENGECUT) ‘Berdiam diri punca kehancuran umat Islam’

24 Rabiulakhir 1440H, Selasa– Majlis Ulama Isma (MUIS) hari ini mengingatkan umat Islam supaya bertegas dalam melakukan kebaikan dan mencegah kemungkaran.
Pengerusinya, Dr Mohd Soberi Awang bekata, sekiranya umat Islam mencintai negara, bangsa dan umat, mereka perlu bertegas dan bukan berdiam diri, kononnya untuk menjaga hati pelbagai pihak sehingga mengakibatkan kehancuran kepada umat keseluruhannya.
Memetik Surah Hud ayat 88, katanya, tidak ada suatu azam lebih besar bagi seorang mukmin yang benar imannya melainkan dia sentiasa bercita-cita ingin melihat kesatuan umat dan kembalinya kedaulatan Islam di atas muka bumi ini.
“Maruah umat yang sedang dicabul di serata dunia dikembalikan, perpaduan umat yang sedang dipecah-belahkan semakin diperkukuh malah hakikat syariat Islam yang cuba diseleweng secara berterusan dapat dilindungi. Inilah cita-cita seorang khalifah yang menyedari matlamat hidupnya mengabdikan diri padaNya.
“At-Tabari dalam kitab tafsirnya menyebut bahawa, seorang mukmin itu tidaklah mencegah sesuatu kemungkaran serta menyeru sesuatu makruf melainkan dia ingin melihat masyarakat dan negara itu menjadi semakin baik dalam semua urusan mereka.
“Setiap seruan dan tegahan mukmin itu adalah berasaskan cintanya pada negara, bangsa dan umat ini. Moga Allah terus memelihara serta mengambalikan kemuliaan umat ini,” katanya.  - ismaweb   #CelahGelegar 


Demikianlah Artikel (JANGAN PENGECUT) ‘Berdiam diri punca kehancuran umat Islam’

Sekianlah artikel (JANGAN PENGECUT) ‘Berdiam diri punca kehancuran umat Islam’ kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel (JANGAN PENGECUT) ‘Berdiam diri punca kehancuran umat Islam’ dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2019/01/jangan-pengecut-berdiam-diri-punca.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "(JANGAN PENGECUT) ‘Berdiam diri punca kehancuran umat Islam’"

Posting Komentar