Istana Besar Seri Menanti tarik balik darjah kebesaran Najib dan Rosmah

Istana Besar Seri Menanti tarik balik darjah kebesaran Najib dan Rosmah - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Istana Besar Seri Menanti tarik balik darjah kebesaran Najib dan Rosmah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Istana Besar Seri Menanti tarik balik darjah kebesaran Najib dan Rosmah
link : Istana Besar Seri Menanti tarik balik darjah kebesaran Najib dan Rosmah

Baca juga


Istana Besar Seri Menanti tarik balik darjah kebesaran Najib dan Rosmah


SEREMBAN: Istana Besar Seri Menanti menarik semula pengurniaan darjah kebesaran kepada bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor berkuat kuasa serta-merta.
Setiausaha Kerajaan negeri merangkap Pendaftar Darjah, Dr Razali Ab Malik, berkata penarikan semula itu membabitkan Darjah Seri Utama Negeri Sembilan (SPNS) yang membawa gelaran Datuk Seri Utama kepada Najib dan Darjah Seri Paduka Tuanku Ja'afar Yang Amat Terpuji (SPTJ) yang memberi gelaran Datuk Seri kepada Rosmah.
Beliau berkata, pembatalan dibuat selepas mesyuarat khas pengurniaan darjah kebesaran, bintang dan pingat yang diadakan di istana berkenaan, hari ini.
Pengurniaan SPNS kepada Najib pada 2005 ditarik balik serta-merta mengikut Warta Kerajaan Jilid 59 No.5 bertarikh 2 Mac 2006.
"Dalam mesyuarat itu juga memutuskan bahawa pengurniaan SPTJ kepada Datin Seri Rosmah Mansor ditarik balik serta-merta," katanya dalam kenyataan, hari ini.
Menurutnya, pengurniaan SPTJ itu diberikan kepada Rosmah pada 2006 mengikut Warta Kerajaan Jilid 59 No.23 Tambahan 1 bertarikh 9 November 2006.
Beliau berkata, keputusan itu bertujuan menjaga kebesaran dan kehormatan Institusi Diraja di negeri ini. - 


Demikianlah Artikel Istana Besar Seri Menanti tarik balik darjah kebesaran Najib dan Rosmah

Sekianlah artikel Istana Besar Seri Menanti tarik balik darjah kebesaran Najib dan Rosmah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Istana Besar Seri Menanti tarik balik darjah kebesaran Najib dan Rosmah dengan alamat link https://beritawawancara.blogspot.com/2018/10/istana-besar-seri-menanti-tarik-balik.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Istana Besar Seri Menanti tarik balik darjah kebesaran Najib dan Rosmah"

Posting Komentar