LGE Jahil Perkara 111 Perlembagaan, negeri di benar pinjam daripada persekutuan, bukan bank atau agensi kewangan

LGE Jahil Perkara 111 Perlembagaan, negeri di benar pinjam daripada persekutuan, bukan bank atau agensi kewangan - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul LGE Jahil Perkara 111 Perlembagaan, negeri di benar pinjam daripada persekutuan, bukan bank atau agensi kewangan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : LGE Jahil Perkara 111 Perlembagaan, negeri di benar pinjam daripada persekutuan, bukan bank atau agensi kewangan
link : LGE Jahil Perkara 111 Perlembagaan, negeri di benar pinjam daripada persekutuan, bukan bank atau agensi kewangan

Baca juga


LGE Jahil Perkara 111 Perlembagaan, negeri di benar pinjam daripada persekutuan, bukan bank atau agensi kewangan


Sidang Parlimen| "Kerajaan Persekutuan telah memberi pinjaman RM22.5juta kepada kerajaan Kelantan tahun ini. Kita beri cepat supaya gaji kakitangan dapat dibayar' - Menteri Kewangan YB Lim Guan Eng

Tuan Menteri, RM22.5 juta itu bukan untuk bayar gaji. Ia adalah Permohonan Pendahuluan Boleh Dituntut (PBD) sebab kerajaan Persekutuan dan agensinya masih belum bayar premium tanah IPG dan Felda sebanyak RM 227 juta.

Perkara 111 Perlembagaan Persekutuan pula hanya membenarkan kerajaan negeri meminjam daripada persekutuan. Sekatan ini menyebabkan negeri tidak boleh meminjam daripada bank atau agensi kewangan melainkan dengan kebenaran kerajaan pusat.

Dan saya nak ingatkan tuan menteri bahawa kurang dua minggu yang lalu, kerajaan persekutuan melalui Timbalan Menteri Pendidikan YB Teo Nie Ching telah meluluskan peruntukan RM23 juta kepada 2 buah Sekolah Jenis Kebangsaan Cina di Pulau Pinang. Jumlah ini adalah RM500k lebih besar daripada PBD kerajaan Kelantan dan disalurkan tanpa sebarang masalah atau ungkit mengungkit.

Jadi jangan buat sedih di parlimen mengadu ada orang kata tuan menteri anti Melayu dan anti Islam.

Geli

- Abdul Rahim Helmi Zakariya


Demikianlah Artikel LGE Jahil Perkara 111 Perlembagaan, negeri di benar pinjam daripada persekutuan, bukan bank atau agensi kewangan

Sekianlah artikel LGE Jahil Perkara 111 Perlembagaan, negeri di benar pinjam daripada persekutuan, bukan bank atau agensi kewangan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel LGE Jahil Perkara 111 Perlembagaan, negeri di benar pinjam daripada persekutuan, bukan bank atau agensi kewangan dengan alamat link https://beritawawancara.blogspot.com/2018/10/lge-jahil-perkara-111-perlembagaan.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "LGE Jahil Perkara 111 Perlembagaan, negeri di benar pinjam daripada persekutuan, bukan bank atau agensi kewangan"

Posting Komentar