[MUKA TERSEMBAM] Ada Yang LUCU bila PM MERAYU pemodal, pelabur Thailand

[MUKA TERSEMBAM] Ada Yang LUCU bila PM MERAYU pemodal, pelabur Thailand - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [MUKA TERSEMBAM] Ada Yang LUCU bila PM MERAYU pemodal, pelabur Thailand, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [MUKA TERSEMBAM] Ada Yang LUCU bila PM MERAYU pemodal, pelabur Thailand
link : [MUKA TERSEMBAM] Ada Yang LUCU bila PM MERAYU pemodal, pelabur Thailand

Baca juga


[MUKA TERSEMBAM] Ada Yang LUCU bila PM MERAYU pemodal, pelabur Thailand


Kalau tak pandai menari, jangan lantai kamu salahkan


Lucu lagi melucukan, itulah yang boleh saya katakan apabila YAB Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamed MERAYU pemodal dan pelabur Thailand supaya melabur dan menanam modal di Malaysia.

Mengapa saya katakan demikian?

Ini adalah disebabkan rakan dagang terbesar Malaysia selama 8 tahun (2009-2018) berturut-turut adalah Republik Rakyat China (China).


Rakan-rakan dagang terbesar Malaysia yang lain adalah Amerika Syarikat dan Jepun.

Ketiga-tiga kuasa ekonomi dunia tersebut bukan sahaja bersikap dingin dengan Malaysia, malah hubungan dagang antara negara kita dan mereka sangat terjejas lantaran dasar-dasar kerajaan Pakatan Harapan.

Ketidakyakinan para pelabur mega dari China, Amerika Syarikat, Eropah, Korea dan Jepun akan menjadi kayu ukur pada pelabur-pelabur Thailand sebelum membuat keputusan melabur di Malaysia.

Sekiranya ditanya apakah prospek pelaburan di Thailand, saya penuh yakin para pelabur dan penanam modal Malaysia tidak teragak-agak untuk membina industri di Thailand, tetapi bukan sebaliknya.

Mereka sesekali tidak akan memperjudikan modal mereka melabur di Malaysia dalam situasi ketidaktentuan ekonomi dan politik negara kini.

Dengan nilai matawang serta kos buruh yang rendah, Thailand mampu menawarkan pelbagai insentif menarik kepada para pelabur luar berbanding Malaysia.

Apa yang diharapkan oleh kerajaan Malaysia dari Thailand sebenarnya?

Inilah yg dikatakan jika tersalah percaturan muka bakal tersembam kebumi

By : Zamzuri Mohamed Tahir
Gambar hanya hiasan 🤣🤣


Demikianlah Artikel [MUKA TERSEMBAM] Ada Yang LUCU bila PM MERAYU pemodal, pelabur Thailand

Sekianlah artikel [MUKA TERSEMBAM] Ada Yang LUCU bila PM MERAYU pemodal, pelabur Thailand kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [MUKA TERSEMBAM] Ada Yang LUCU bila PM MERAYU pemodal, pelabur Thailand dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/10/muka-tersembam-ada-yang-lucu-bila-pm.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "[MUKA TERSEMBAM] Ada Yang LUCU bila PM MERAYU pemodal, pelabur Thailand"

Posting Komentar