Majlis Serah Memorandum TOLAK ICERD Penghapusan Hak Bumiputera pada 31 Okt di Parlimen

Majlis Serah Memorandum TOLAK ICERD Penghapusan Hak Bumiputera pada 31 Okt di Parlimen - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Majlis Serah Memorandum TOLAK ICERD Penghapusan Hak Bumiputera pada 31 Okt di Parlimen, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Majlis Serah Memorandum TOLAK ICERD Penghapusan Hak Bumiputera pada 31 Okt di Parlimen
link : Majlis Serah Memorandum TOLAK ICERD Penghapusan Hak Bumiputera pada 31 Okt di Parlimen

Baca juga


Majlis Serah Memorandum TOLAK ICERD Penghapusan Hak Bumiputera pada 31 Okt di Parlimen

ICERD adalah salah satu konvensyen antarabangsa hak asasi manusia yang telah berkuatkuasa dari tahun 1969, di mana negara yang meratifikasinya hendaklah menghapuskan segala bentuk diskriminasi bangsa dan kaum.

Sehingga hari ini, seramai 11,777 individu telah menandatangani petisyen berkenaan yang boleh diperoleh dengan melayarihttps://www.change.org/p/pendokong-perlembagaan-bantahan-ratifikasi-konvensyen-antarabangsa-icerd/psf/promote_or_share?source_location=petition_show.

Petisyen yang ditujukan kepada kerajaan itu menyatakan bahawa Malaysia tidak pernah menandatangani ICERD, apatah lagi meratifikasinya yang jelas bertentangan dengan Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan.

Katanya, ratifikasi ICERD akan menyebabkan Artikel 153 yang memberi kedudukan istimewa kepada orang Melayu dan Bumiputera dihapuskan, termasuk penutupan Majlis Amanah Rakyat (MARA); Maktab Rendah Sains Mara (MRSM); Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan penghapusan Tanah Rizab Melayu. - 
Ikatan Muslimin Malaysia


Demikianlah Artikel Majlis Serah Memorandum TOLAK ICERD Penghapusan Hak Bumiputera pada 31 Okt di Parlimen

Sekianlah artikel Majlis Serah Memorandum TOLAK ICERD Penghapusan Hak Bumiputera pada 31 Okt di Parlimen kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Majlis Serah Memorandum TOLAK ICERD Penghapusan Hak Bumiputera pada 31 Okt di Parlimen dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/10/majlis-serah-memorandum-tolak-icerd.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Majlis Serah Memorandum TOLAK ICERD Penghapusan Hak Bumiputera pada 31 Okt di Parlimen"

Posting Komentar