Kenapa ayah SYED SADDIQ pilih MALAYSIA? Melayu Singapura Pilih Malaysia?

Kenapa ayah SYED SADDIQ pilih MALAYSIA? Melayu Singapura Pilih Malaysia? - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kenapa ayah SYED SADDIQ pilih MALAYSIA? Melayu Singapura Pilih Malaysia?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kenapa ayah SYED SADDIQ pilih MALAYSIA? Melayu Singapura Pilih Malaysia?
link : Kenapa ayah SYED SADDIQ pilih MALAYSIA? Melayu Singapura Pilih Malaysia?

Baca juga


Kenapa ayah SYED SADDIQ pilih MALAYSIA? Melayu Singapura Pilih Malaysia?


◼️KENAPA AYAH SYED SADDIQ PILIH MALAYSIA?◼️

Nabeel teringat sebelum PRU. 

Syed Saddiq Syed Abdul Rahman buat video masa tu.

Syed Saddiq kata hampir 400,000 bangsa Johor bekerja di Singapura dan terpaksa keluar seawal jam 4.30 pagi dan balik ke rumah jam 10 malam. Saddiq tampilkan ibu dan ayahnya sendiri bagi menceritakan penderitaan rakyat Malaysia.

Masalahnya....ayahnya adalah warganegara Singapura. Baru tahun 2017 dapat kerakyatan Malaysia kalau ikut laporan Channel News Asia. 

Rakyat Singapura sendiri tak sanggup tinggal di Singapura dan mahu kerakyatan Malaysia. 

Kenapa ayah Syed Saddiq tak bawa keluarganya ke Singapura saja?

Kenapa sanggup bersusah payah bangun seawal 4.30 pagi dan balik 10 malam sepanjang Syed Saddiq bersekolah? Kenapa ibu syed saddiq sanggup bekerja ajar tuisyen macam nak mati (ini kata-kata Syed Saddiq sendiri) di Malaysia?

Syed Saddiq kata nak kesaksamaan kaum kan? 

Kenapa tak pindah pi Singapura dan jadi warga di sana?

Sana memang full meritrokrasi. 😂

Tapi itu bukan point Nabeel. 

Dalam video yang sama, Syed Saddiq kata tak patut bagi 400,000 rakyat Malaysia yang bekerja di Singapura bekerja selama itu, bertolak sebelum matahari terbit dan balik lewat malam. Syed Saddiq berkata akan mengubahnya.

Sekarang nasib diorang dah ubah ke? 

Dah kerja office hour ke belum? 

Tak sangkut lagi dalam jem ke? 

Nabeel tanya je ni. Harap YB jawab. 😝


Demikianlah Artikel Kenapa ayah SYED SADDIQ pilih MALAYSIA? Melayu Singapura Pilih Malaysia?

Sekianlah artikel Kenapa ayah SYED SADDIQ pilih MALAYSIA? Melayu Singapura Pilih Malaysia? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kenapa ayah SYED SADDIQ pilih MALAYSIA? Melayu Singapura Pilih Malaysia? dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/10/kenapa-ayah-syed-saddiq-pilih-malaysia.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kenapa ayah SYED SADDIQ pilih MALAYSIA? Melayu Singapura Pilih Malaysia?"

Posting Komentar