((LIVE)) 4 penjuru PRK Semenyih termasuk Uncle Kentang

((LIVE)) 4 penjuru PRK Semenyih termasuk Uncle Kentang - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul ((LIVE)) 4 penjuru PRK Semenyih termasuk Uncle Kentang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : ((LIVE)) 4 penjuru PRK Semenyih termasuk Uncle Kentang
link : ((LIVE)) 4 penjuru PRK Semenyih termasuk Uncle Kentang

Baca juga


((LIVE)) 4 penjuru PRK Semenyih termasuk Uncle Kentang


SAH! Pilihan raya kecil (PRK) Semenyih menyaksikan pertembungan empat penjuru dengan Barisan Nasional (BN), Parti Sosialis Malaysia dan calon bebas, Kuan Chee Heng mencabar calon Pakatan Harapan (PH).

Pegawai Pengurus PRK Semenyih, Datuk Mohd Sayuthi Bakar membuat pengumuman pada pukul 10.25 pagi Sabtu bahawa tiada kertas pencalonan yang ditolak.

PH akan mempertahankan kerusi yang dimenanginya pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 menerusi calon berusia 30 tahun, Muhammad Aiman Zainali, yang merupakan bendahari Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) bahagian Hulu Langat.

Calon BN, Zakaria Hanafi, 58, merupakan pengerusi tetap Umno cawangan Kampung Sesapan Kelubi.
Calon PSM pula adalah Nik Aziz Afiq Abdul berusia 25 tahun dan pencabar lain bagi Muhammad Aiman adalah Chee Heng.

Pengundian awal ditetapkan 26 Februari manakala pengundian 2 Mac.

Kerusi DUN Semenyih kosong berikutan kematian penyandangnya, Bakhtiar Mohd Nor, 57, daripada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) pada 11 Januari lalu akibat serangan jantung.

Pada PRU-14, Allahyarham Bakhtiar memperoleh 23,428 undi sekali gus mengetepikan Datuk Johan Abdul Aziz daripada BN, Mad Shahmidur Mat Kosim (PAS) dan S. Arutchelvan (PSM). Bakhtiar menang dengan majoriti 8,964 undi. - The Star



Demikianlah Artikel ((LIVE)) 4 penjuru PRK Semenyih termasuk Uncle Kentang

Sekianlah artikel ((LIVE)) 4 penjuru PRK Semenyih termasuk Uncle Kentang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel ((LIVE)) 4 penjuru PRK Semenyih termasuk Uncle Kentang dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2019/02/live-4-penjuru-prk-semenyih-termasuk.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "((LIVE)) 4 penjuru PRK Semenyih termasuk Uncle Kentang"

Posting Komentar