SERANG BALAS: Kurang ajar biar bertempat, PPBM libas pemimpin DAP Johor

SERANG BALAS: Kurang ajar biar bertempat, PPBM libas pemimpin DAP Johor - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul SERANG BALAS: Kurang ajar biar bertempat, PPBM libas pemimpin DAP Johor, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : SERANG BALAS: Kurang ajar biar bertempat, PPBM libas pemimpin DAP Johor
link : SERANG BALAS: Kurang ajar biar bertempat, PPBM libas pemimpin DAP Johor

Baca juga


SERANG BALAS: Kurang ajar biar bertempat, PPBM libas pemimpin DAP Johor

PPBM membidas sekeras-kerasnya kenyataan pemimpin DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau yang mendesak Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad meletak jawatan kerana didakwa memperlekeh manifesto Pakatan Harapan.
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Muhammad Faiz Na’aman berkata kenyataan terbuka Boo menerusi media itu “kurang ajar” kerana cuba menidakkan sumbangan Dr Mahathir kepada kejayaan PH mengalahkan Barisan Nasional pada pilihan raya lepas.
Beliau menambah setiap pemimpin dalam gabungan itu boleh ditegur “namun biarlah beradab dan melalui saluran yang sewajarnya.”
“Dengan menyerang perdana menteri dari pihak kerajaan sendiri secara terbuka, anda bagaikan memberi peluru kepada pihak lawan dan bersifat khianat,” katanya dalam kenyataan.
Boo, yang juga ahli jawatankuasa DAP negeri hari ini berkata, dakwaan Dr Mahathir bahawa manifesto itu hanya “panduan dan bukan kitab” menunjukkan beliau tidak berkeyakinan terhadap diri dan manifesto itu sendiri.
Faiz bagaimanapun berkata Boo juga tahu perdana menteri serta jemaah menteri sedang bertungkus lumus untuk melaksanakan janji-janji tersebut selagi termampu.
“Apa pula yang anda lakukan selain beretorik mahu jadi hero parti sendiri?” katanya.
Boo dalam kenyataannya turut menyelar tindakan PPBM menerima bekas ahli Parlimen Umno dan menggesa pimpinan PH mengambil pendirian bersama membantah amalan sedemikian.
Faiz menepis hujah tersebut dan berkata venteran DAP, Lim Kit Siang sendiri boleh menerima bekas-bekas pemimpin Umno menyertai gabungan itu.
Beliau meminta Boo sedar idealisme sahaja tidak cukup jika PH ketepikan masyarakat Bumiputera dan Islam “yang mampu mempengaruhi jatuh bangun kerajaan”.
“Menafikan tuntutan serta hak dari kelompok majoriti adalah resepi ke arah ketidakstabilan sosio-politik yang kelak boleh mengugat kelangsungan kerajaan PH,” katanya.
Beliau mewakili PPBM menuntut Boo meminta maaf secara terbuka dan menarik balik kecaman terhadap Dr Mahathir. - FMT


Demikianlah Artikel SERANG BALAS: Kurang ajar biar bertempat, PPBM libas pemimpin DAP Johor

Sekianlah artikel SERANG BALAS: Kurang ajar biar bertempat, PPBM libas pemimpin DAP Johor kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel SERANG BALAS: Kurang ajar biar bertempat, PPBM libas pemimpin DAP Johor dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2019/02/serang-balas-kurang-ajar-biar-bertempat.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "SERANG BALAS: Kurang ajar biar bertempat, PPBM libas pemimpin DAP Johor"

Posting Komentar