Azmin TIDAK SETUJU pelantikan kepimpinan PKR oleh Anwar

Azmin TIDAK SETUJU pelantikan kepimpinan PKR oleh Anwar - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Azmin TIDAK SETUJU pelantikan kepimpinan PKR oleh Anwar, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Azmin TIDAK SETUJU pelantikan kepimpinan PKR oleh Anwar
link : Azmin TIDAK SETUJU pelantikan kepimpinan PKR oleh Anwar

Baca juga


Azmin TIDAK SETUJU pelantikan kepimpinan PKR oleh Anwar

Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menggesa Presiden Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengkaji semula pelantikan jawatan utama kepimpinan parti tersebut.

Beliau berkata, pelantikan baharu itu tidak mencerminkan prinsip anggota perwakilan yang adil dan saksama, selain ia tidak akan membantu parti untuk bergerak ke hadapan.


Ini termasuk Ahli Parlimen Saratok, Ali Biju sebagai naib presidennya, bagi mewakili Sabah dan Sarawak.

Pengumuman tersebut dibuat susulan mesyurat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) pada Jumaat.

Anwar dalam satu kenyataan pada Jumaat berkata, Ahli Parlimen Hang Tuah, Datuk Seri Shamsul Iskandar Md Akin dinamakan sebagai Ketua Penerangan PKR, manakala Ahli Parlimen Setiawangsa, Nik Nazmi Nik Ahmad diumumkan sebagai setiausaha pengelola.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail kekal sebagai setiausaha agung parti, manakala Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun), Lee Chean Chung dilantik sebagai bendahari agung PKR.

Anwar turut menamakan Ahli Parlimen Segamat, Datuk Seri Dr Edmund R. Santhara Kumar sebagai timbalan setiausaha agung parti, manakala Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Sim Tze Tzin dan S. Manivanan dilantik sebagai timbalan ketua penerangan.

Ahli Parlimen Nibong Tebal, Datuk Dr Mansor Othman kini merupakan pengarah strategik PKR, manakala Ahli Parlimen Lembah Pantai, Fahmi Fadzil dilantik sebagai pengarah komunikasi.
Mesyuarat tersebut turut mencadangkan bekas naib presiden parti, Tian Chua untuk memimpin jawatankuasa keanggotaan, dengan Timbalan Menteri Kesihatan, Dr Lee Boon Chye mengetui jawatankuasa pemilihan pusat (JPP) PKR. - The Star

#CelahGelegar 


Demikianlah Artikel Azmin TIDAK SETUJU pelantikan kepimpinan PKR oleh Anwar

Sekianlah artikel Azmin TIDAK SETUJU pelantikan kepimpinan PKR oleh Anwar kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Azmin TIDAK SETUJU pelantikan kepimpinan PKR oleh Anwar dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/12/azmin-tidak-setuju-pelantikan.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Azmin TIDAK SETUJU pelantikan kepimpinan PKR oleh Anwar"

Posting Komentar