Rakyat DITEKAN Kiri Kanan, CEO Reen Kongsi Bank TUTUP Akaun Peniaga Kecilan

Rakyat DITEKAN Kiri Kanan, CEO Reen Kongsi Bank TUTUP Akaun Peniaga Kecilan - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Rakyat DITEKAN Kiri Kanan, CEO Reen Kongsi Bank TUTUP Akaun Peniaga Kecilan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Rakyat DITEKAN Kiri Kanan, CEO Reen Kongsi Bank TUTUP Akaun Peniaga Kecilan
link : Rakyat DITEKAN Kiri Kanan, CEO Reen Kongsi Bank TUTUP Akaun Peniaga Kecilan

Baca juga


Rakyat DITEKAN Kiri Kanan, CEO Reen Kongsi Bank TUTUP Akaun Peniaga Kecilan

POS INI PENTING UNTUK SESIAPA GUNA AKAUN BANK PERSONAL BUAT NIAGA KECIL KECILAN .
Pada 25.2.17 saya menerima satu surat dari CIMB BANK . Isi surat (rujuk gambar ) menyatakan bahawa akaun bank simpanan saya akan ditamatkan pada 1 mac 2018 .
Saya agak blur , saya terus call beratus kali pihak cimb bank dan tidak dapat .
Harini 26.2.18 , setelah beratus kali call akhirnya dapat . Alhamdulillah ! Saya bertanyakan status akaun saya kenapa ditutup .
Pihak bank mengatakan bahawa pihak mereka akan menutup akaun bank secara berperingkat . Dibawah saya senaraikan sebab sebab akaun bank yang mereka akan tutup
*bisness kecil kecilan seperti ds , agent dll .
*terlalu banyak transaksi duit keluar masuk sebab account saving ada had . Habis tu kau banyak duit simpanan takkan nak simpan bawah katil ??? .
Saya bertanyakan kenapa akaun saya ???
Saya guna untuk bisness ialah current account .
Mereka kata ,
"Pihak atasan detect akaun cik ada melakukan banyak transaksi keluar masuk duit dalam jumlah yang banyak dan ia merupakan bisness . "
Saya cakap "baiklah . Jadi macamana pihak bank detect ? "
Mereka jawab lagi
"Pihak kami akan tahu sebab dari akaun berlainan yang memasukkan duit ataupun bank in cash deposit . Pihak kami akan buat penutupan akaun secara berperingkat walau berniaga sebagai dropship kecil kecilan sebab untuk berniaga kena buka akaun semasa . "
Allahu ! Kesiannya para surirumah yg baru nak berniaga . Takkan nak buka akaun semasa , mesti kena ada ssm , modal pun 1k kena pula bawa introducer lagi . Kena declare cukai lagi . Hatta niaga untuk rm5 jee satu barang . 😢😢😢
Saya tanya lagi
"Dan bila saya boleh buka akaun baru ? "
Mereka jawab
"Tak boleh bukak dah dgn CIMB . Dan penutupan akaun ni bukan cimb sahaja tapi semua bank buat hal yang sama . "
Ps : so harap korang jangan guna akaun personal lagi . Saya guna akaun personal bukan untuk berniaga , saya ada current acc company . Tapi banyak transaksi keluar masuk sebab saya bukan satu bisness . Dan duit akan masuk ke account saya dahulu baru dimasukkan ke akaun company .
Share semoga ramai lagi tak jadi mangsa macam saya . Tiada budi bicara lagi . Mereka mendapay arahan dari pihak atasan .
Reen ,
CEO Reen Group Holdings .
#reenbeauty #reencosmetic


Demikianlah Artikel Rakyat DITEKAN Kiri Kanan, CEO Reen Kongsi Bank TUTUP Akaun Peniaga Kecilan

Sekianlah artikel Rakyat DITEKAN Kiri Kanan, CEO Reen Kongsi Bank TUTUP Akaun Peniaga Kecilan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Rakyat DITEKAN Kiri Kanan, CEO Reen Kongsi Bank TUTUP Akaun Peniaga Kecilan dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/02/rakyat-ditekan-kiri-kanan-ceo-reen.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Rakyat DITEKAN Kiri Kanan, CEO Reen Kongsi Bank TUTUP Akaun Peniaga Kecilan"

Posting Komentar