(SELANGOR BERNILAI 20 SEN DIMATA BN?) BN kaji caj 20 sen beg plastik jika rampas Selangor

(SELANGOR BERNILAI 20 SEN DIMATA BN?) BN kaji caj 20 sen beg plastik jika rampas Selangor - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul (SELANGOR BERNILAI 20 SEN DIMATA BN?) BN kaji caj 20 sen beg plastik jika rampas Selangor, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : (SELANGOR BERNILAI 20 SEN DIMATA BN?) BN kaji caj 20 sen beg plastik jika rampas Selangor
link : (SELANGOR BERNILAI 20 SEN DIMATA BN?) BN kaji caj 20 sen beg plastik jika rampas Selangor

Baca juga


(SELANGOR BERNILAI 20 SEN DIMATA BN?) BN kaji caj 20 sen beg plastik jika rampas Selangor


SUNGAI BESAR - BN bersedia untuk mengkaji semula dasar penggunaan beg plastik sekiranya berjaya menawan kembali negeri ini pada PRU14.

Pengerusi Umno Selangor, Tan Sri Noh Omar berkata, dasar yang diperkenalkan kerajaan negeri Selangor itu didakwa hanya menyusahkan rakyat dan menguntungkan sesetengah pihak sahaja.

"Setiap kali membeli barangan, pembeli dikenakan caj 20 sen sekiranya ingin mendapatkan beg plastik.

"Malah, caj ini tidak termasuk dalam resit pembeli dan ia menimbulkan tanda tanya ke mana perginya duit itu," katanya ketika ditemui pada sidang media di Stesen Minyak Petronas Sungai Besar di sini, hari ini.

Terdahulu, Noh hadir pada Program Kembara Bermotosikal Rayuan Tabung Amanah Warisan Polis (Tawp) sempena Peringatan Hari Polis Ke 211.

Noh yang juga Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan berkata, pihak pasar raya dan peniaga juga perlu memainkan peranan bersama dalam usaha mengurangkan penggunaan beg plastik.

"Peniaga seharusnya memberi 20 sen kepada pembeli yang membawa beg sendiri dari rumah dan bukannya mengenakan caj itu kepada pelanggan.

"Melalui cara ini, ia akan memberi kesedaran kepada pembeli betapa bahayanya beg plastik yang menjadi penyebab pencemaran alam sekitar," katanya.

Beliau menegaskan, isu sampah dan plastik di negeri ini juga gagal ditangani sekali gus menunjukkan kempen itu gagal dilaksanakan dengan baik.

"Kalau kita hendak menggalakkan rakyat untuk menghapuskan beg plastik ini, sekiranya setakat denda 20 sen sahaja itu tidak akan berjaya," katanya. - SH



Demikianlah Artikel (SELANGOR BERNILAI 20 SEN DIMATA BN?) BN kaji caj 20 sen beg plastik jika rampas Selangor

Sekianlah artikel (SELANGOR BERNILAI 20 SEN DIMATA BN?) BN kaji caj 20 sen beg plastik jika rampas Selangor kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel (SELANGOR BERNILAI 20 SEN DIMATA BN?) BN kaji caj 20 sen beg plastik jika rampas Selangor dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/02/selangor-bernilai-20-sen-dimata-bn-bn.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "(SELANGOR BERNILAI 20 SEN DIMATA BN?) BN kaji caj 20 sen beg plastik jika rampas Selangor"

Posting Komentar