(ZAMAN NAJIB) Kapal TANGKI HILANG, kapal itu ditahan Maritim jumaat lalu di Jeti Tanjung Piai

(ZAMAN NAJIB) Kapal TANGKI HILANG, kapal itu ditahan Maritim jumaat lalu di Jeti Tanjung Piai - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul (ZAMAN NAJIB) Kapal TANGKI HILANG, kapal itu ditahan Maritim jumaat lalu di Jeti Tanjung Piai, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : (ZAMAN NAJIB) Kapal TANGKI HILANG, kapal itu ditahan Maritim jumaat lalu di Jeti Tanjung Piai
link : (ZAMAN NAJIB) Kapal TANGKI HILANG, kapal itu ditahan Maritim jumaat lalu di Jeti Tanjung Piai

Baca juga


(ZAMAN NAJIB) Kapal TANGKI HILANG, kapal itu ditahan Maritim jumaat lalu di Jeti Tanjung Piai


KUALA LUMPUR: Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia) mengesahkan sebuah kapal tangki MT Pratama 128 hilang awal pagi, hari ini.
Kapal berkenaan sebelum ini ditahan oleh Maritim Malaysia atas kesalahan mengikut Ordinan Kapal Dagang (MSO) 1952 sebelum dilabuhkan ke jeti Tanjung Piai, Johor.
Ketua Pengarah Maritim Malaysia, Datuk Seri Zulkifli Abu Bakar berkata, pihaknya akan berhubung dengan pihak berkuasa Indonesia untuk memaklumkan keadaan semasa.
Kapal berkenaan ditahan bersama lapan anak kapal dan kemudian dilabuhkan di jeti Tanjung Piai johor pada Jumaat lalu.
"Saya mengesahkan kapal berkenaan hilang. Pasukan penyiasat sedang mengambil keterangan pegawai bertugas," katanya ketika dihubungi NSTP, hari ini.
Zulkifli berkata, setakat ini punca sebenar kapal berkenaan hilang masih dalam siasatan.
Difahamkan, Maritim Malaysia kini sudah menggerakkan asetnya termasuk aset udara bagi mengesan kapal berkenaan.
Kapal tangki MT Pratama 128 mula didaftarkan pada tahun 1977 dan sudah dua kali didaftarkan semula.
Kapal berkenaan juga pernah ditahan pasukan marin Indonesia kerana membawa minyak mentah secara haram 12 Januari lalu.


Kapal tangki MT Pratama 128 ditemui di Dumai


Kapal tangki MT Pratama 128 yang dilaporkan hilang sudah dijumpai di Perairan Pulau Rupat, Dumai oleh Tentera Nasional Indonesia Angkatan Laut (TNI-AL) tengah hari tadi.
Ketua Pengarah Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia), Datuk Seri Zulkifli Abu Bakar berkata, siasatan awal mendapati kapal berkenaan dilarikan krew kapal itu sendiri.
Setakat ini siasatan mendapati tiada unsur rompakan dan pelanunan dalam insiden ini," katanya.
Zulkifli berkata, kapal terbabit diletakkan di batas pelabuhan berhampiran perairan Tanjung Piai.
"Kapal itu diawasi dengan radar dan rondaan dari pengawal, namun kami percaya krew terbabit mengambil kesempatan ketika pengawal rondaan pulang ke jeti.


Demikianlah Artikel (ZAMAN NAJIB) Kapal TANGKI HILANG, kapal itu ditahan Maritim jumaat lalu di Jeti Tanjung Piai

Sekianlah artikel (ZAMAN NAJIB) Kapal TANGKI HILANG, kapal itu ditahan Maritim jumaat lalu di Jeti Tanjung Piai kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel (ZAMAN NAJIB) Kapal TANGKI HILANG, kapal itu ditahan Maritim jumaat lalu di Jeti Tanjung Piai dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/02/zaman-najib-kapal-tangki-hilang-kapal.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "(ZAMAN NAJIB) Kapal TANGKI HILANG, kapal itu ditahan Maritim jumaat lalu di Jeti Tanjung Piai"

Posting Komentar