Usul paksa Peguam Negara ke Parlimen jelaskan ‘derma’ RM2.6b Najib difailkan

Usul paksa Peguam Negara ke Parlimen jelaskan ‘derma’ RM2.6b Najib difailkan - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Usul paksa Peguam Negara ke Parlimen jelaskan ‘derma’ RM2.6b Najib difailkan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Usul paksa Peguam Negara ke Parlimen jelaskan ‘derma’ RM2.6b Najib difailkan
link : Usul paksa Peguam Negara ke Parlimen jelaskan ‘derma’ RM2.6b Najib difailkan

Baca juga


Usul paksa Peguam Negara ke Parlimen jelaskan ‘derma’ RM2.6b Najib difailkan


KUALA LUMPUR, 1 Jamadilakhir 1438H, Selasa – Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad hari ini memfailkan satu usul parlimen untuk memaksa Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali hadir di Dewan Rakyat bagi menjelaskan keputusannya tidak meneruskan dakwaan berhubung ‘derma’ RM2.6 bilion yang diterima oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Beliau berkata, terdapat maklumat yang bercanggah mengenai sumbangan atau derma berkenaan.

Katanya lagi, meskipun Apandi mengisytiharkan dana itu datang dari keluarga diraja Saudi, siasatan dan kes-kes mahkamah di luar negara termasuk di Singapura, menunjukkan bahawa wang berkenaan sebenarnya adalah daripada 1MDB.

“Kita mahu Peguam Negara datang ke Parlimen dan mendedahkan kepada kita fakta-fakta yang bercanggah ini dan tunjukkan kepada kita bahawa keputusan mahkamah Singapura itu adalah semuanya salah,” kata Khalid pada sidang akhbar di Shah Alam hari ini.

Katanya, sekiranya Najib tidak mempunyai apa-apa yang mahu disembunyikan, maka beliau tidak akan ada halangan jika Apandi hadir di Parlimen.

Apandi sebelum ini telah membersihkan Najib daripada sebarang salah laku dalam skandal sumbangan atau derma itu pada awal tahun 2016 dengan berkata bahawa wang tersebut datang dari ahli keluarga diraja Arab Saudi.

Apandi juga berkata AS$620 juta daripada jumlah berkenaan telah dikembalikan kepada penderma.

- ismaweb


Demikianlah Artikel Usul paksa Peguam Negara ke Parlimen jelaskan ‘derma’ RM2.6b Najib difailkan

Sekianlah artikel Usul paksa Peguam Negara ke Parlimen jelaskan ‘derma’ RM2.6b Najib difailkan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Usul paksa Peguam Negara ke Parlimen jelaskan ‘derma’ RM2.6b Najib difailkan dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2017/02/usul-paksa-peguam-negara-ke-parlimen.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Usul paksa Peguam Negara ke Parlimen jelaskan ‘derma’ RM2.6b Najib difailkan"

Posting Komentar