[LAGAK PAKAR SIJIL HALAL] Gan Peng Sieu (MCA) Berlagak Menteri JAKIM?!

[LAGAK PAKAR SIJIL HALAL] Gan Peng Sieu (MCA) Berlagak Menteri JAKIM?! - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [LAGAK PAKAR SIJIL HALAL] Gan Peng Sieu (MCA) Berlagak Menteri JAKIM?!, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [LAGAK PAKAR SIJIL HALAL] Gan Peng Sieu (MCA) Berlagak Menteri JAKIM?!
link : [LAGAK PAKAR SIJIL HALAL] Gan Peng Sieu (MCA) Berlagak Menteri JAKIM?!

Baca juga


[LAGAK PAKAR SIJIL HALAL] Gan Peng Sieu (MCA) Berlagak Menteri JAKIM?!


Gan Peng Sieu ahli politik MCA 'pencen' yang mengepalai CENBET (Center For Better Tomorrow) telah mengeluarkan kenyataan kononnya jurudiksi pengawalan halal JAKIM hanya terhad kepada produk makanan saja dan bukannya premis perniagaan yang mempunyai sijil halal. Jadinya, mengikut pandangan sempit beliau, JAKIM tidak sepatutnya menyalah gunakan kuasa mereka dengan menghalang kemasukan makanan yang dibawa oleh pelanggan sesuatu premis yang diragui status halalnya.

Hal ini rentetan daripada kenyataan media yang dibuat sebuah francais makanan segera bahawa larangan kemasukan kek harijadi yang diragui status halalnya adalah selari dengan panduan halal yang harus dipatuhi mereka. Sebagai sebuah perniagaan, francais makanan gergasi tersebut boleh memberikan alasan yang jauh lebih mudah seperti 'makanan luar tidak dibenarkan'. Tetapi sebaliknya yang berlaku.

Lalu perkara tersebut menjadi polemik di sosial media dengan ada yang menyalahkan syarikat tersebut sehingga ada yang mahu memulakan boikot premis makanan segera tersebut dan tidak kurang juga yang menyalahkan JAKIM dan Islam. 

Lalu Gan Peng Sieu daripada sebuah parti yang boleh dianggap sebagai parti jenazah politik, hidup segan mati tidak mahu, tiada merit, malah bagaikan ditanggung seperti biawak hidup mengikut pepatah orang-orang Melayu dan bergantung hidup kepada life support pengundi Melayu, berlagak seperti tuan besar, melangkah kuasa YDP Agong untuk menentukan cara dan bagaimana JAKIM harus beroperasi.

Gan Peng Sieu yang jelas buta dan tuli terhadap keperluan halal, mahu makanan tidak halal dibenarkan dibawa masuk ke premis-premis makanan halal tanpa mengira sensitiviti Muslim yang berhak dibawah peruntukan undang-undang dan Perlembagaan Persekutuan patuh dan beramal dengan ajaran agama Islam.

Gan Peng Sieu harus segera mendaftar untuk memasuki kelas pencerahan Perlembagaan. Mungkin kutipan derma kilat boleh dibuat untuk mendaftarkannya sehingga beliau faham dengan sebenar-benar faham mengenai Perkara-Perkara yang tersebut di dalam Perlembagaan. Beliau harus belajar sehingga beliau faham bahawa Perkara 3(1) Perlembagaan Persekutuan hanya membenarkan Gan Peng Sieu dan golongan "Penceroboh Hak" sepertinya untuk mengamalkan amalan atau kepercayaannya dengan syarat khusus bahawa ia mesti diamalkan dengan penuh aman dan damai.

Dalam keputusan Mahkamah Rayuan di dalam Roman Titular Catholic Archbishop of Kuala Lumpur v Menteri Dalam Negeri Dan Lain yang diputuskan pada Oktober 2013, salah satu teks penghakiman menegaskan bahasa perkataan ‘aman dan damai’ di dalam Artikel 3 (1) Perlembagaan Persekutuan membawa maksud melindungi agama Islam daripada sebarang bentuk ancaman.

Siapa Gan Peng Siu dan CENBET sebenarnya? Benarkah mereka benar-benar mahukan "Hari Esok Yang Lebih Baik" atau "Mahu Merosakkan Keharmonian Hari Ini Untuk Hari Esok Yang Hancur Berkecai"?

Demi "Hari Esok Yang Lebih Baik", kelompok bukan Islam seperti Gan Peng Sieu patut belajar kunci mulut!



Demikianlah Artikel [LAGAK PAKAR SIJIL HALAL] Gan Peng Sieu (MCA) Berlagak Menteri JAKIM?!

Sekianlah artikel [LAGAK PAKAR SIJIL HALAL] Gan Peng Sieu (MCA) Berlagak Menteri JAKIM?! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [LAGAK PAKAR SIJIL HALAL] Gan Peng Sieu (MCA) Berlagak Menteri JAKIM?! dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2016/12/lagak-pakar-sijil-halal-gan-peng-sieu.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "[LAGAK PAKAR SIJIL HALAL] Gan Peng Sieu (MCA) Berlagak Menteri JAKIM?!"

Posting Komentar