Strategi NEGERI PANGKALAN bolehkan PAS bersama Pembangkang Tumbangkan BN

Strategi NEGERI PANGKALAN bolehkan PAS bersama Pembangkang Tumbangkan BN - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Strategi NEGERI PANGKALAN bolehkan PAS bersama Pembangkang Tumbangkan BN, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Strategi NEGERI PANGKALAN bolehkan PAS bersama Pembangkang Tumbangkan BN
link : Strategi NEGERI PANGKALAN bolehkan PAS bersama Pembangkang Tumbangkan BN

Baca juga


Strategi NEGERI PANGKALAN bolehkan PAS bersama Pembangkang Tumbangkan BN


TANAH MERAH - Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kelantan bersetuju dengan cadangan Amanah supaya setiap parti pembangkang mempunyai negeri pangkalan sebagai strategi pilihan raya untuk menumbangkan BN pada PRU14.

Ketuanya, Dr Mohd Hafidz Rizal Amran berkata, cadangan itu amat sesuai jika dilihat perkembangan politik semasa yang memerlukan semua parti pembangkang mempunyai persefahaman dan kerjasama yang lebih harmoni.

Beliau percaya, cadangan itu jika dilaksanakan akan dapat mengelakkan berlakunya pertembungan sesama parti pembangkang dalam pertandingan menentang BN ketika pilihan raya.

"Cadangan mewujudkan negeri pangkalan ini perlu dilaksanakan sesegera mungkin dan komunikasi antara parti pembangkang berhubung cadangan ini perlu digiatkan kerana niat utama kita adalah untuk menumbangkan BN," katanya.

Dr Mohd Hafidz Rizal yang juga Ketua AMK Tanah Merah mengulas kenyataan Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Abdul Samad berhubung cadangan itu sebagai satu strategi pembangkang untuk menghadapi PRU14 pada sidang media, Selasa lalu.

Khalid dilaporkan berkata, strategi memastikan setiap parti mempunyai negeri pangkalan seperti Pas di Kelantan dan Terengganu, jika parti itu mahu turut serta dalam perancangan Pakatan Harapan, akan memudahkan rundingan pembahagian kerusi dalam kalangan parti pembangkang. - SH


Demikianlah Artikel Strategi NEGERI PANGKALAN bolehkan PAS bersama Pembangkang Tumbangkan BN

Sekianlah artikel Strategi NEGERI PANGKALAN bolehkan PAS bersama Pembangkang Tumbangkan BN kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Strategi NEGERI PANGKALAN bolehkan PAS bersama Pembangkang Tumbangkan BN dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2016/12/strategi-negeri-pangkalan-bolehkan-pas.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Strategi NEGERI PANGKALAN bolehkan PAS bersama Pembangkang Tumbangkan BN"

Posting Komentar