KES DUN RANAU: Bukan Lupa Bawa Pas tapi TIDAK DIBERIKAN pas

KES DUN RANAU: Bukan Lupa Bawa Pas tapi TIDAK DIBERIKAN pas - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KES DUN RANAU: Bukan Lupa Bawa Pas tapi TIDAK DIBERIKAN pas, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KES DUN RANAU: Bukan Lupa Bawa Pas tapi TIDAK DIBERIKAN pas
link : KES DUN RANAU: Bukan Lupa Bawa Pas tapi TIDAK DIBERIKAN pas

Baca juga


KES DUN RANAU: Bukan Lupa Bawa Pas tapi TIDAK DIBERIKAN pas


Kronologi insiden DUN Rantau :

25 April 2018 - Streram membayar RM8,000 (wang deposit RM5,000 untuk bertanding dan deposit RM3,000 untuk bahan kempen) kepada SPR sebagai calon PKR bagi kerusi DUN Rantau.

27 April 2018

5 petang - Seorang rakan beritahu Streram bahawa beliau perlu mengambil Pas SPR dari Pejabat Daerah Rembau.

6.45 petang - Streram pergi ke Pejabat Daerah Rembau tetapi ia telah ditutup. Seorang pegawai pilihan raya memaklumkan kepadanya bahawa beliau boleh mengambil pas di pusat penamaan pada hari berikutnya.

28 April 2018

8 pagi - Streram tiba di Pejabat Daerah Rembau, yang juga merupakan pusat penamaan calon, tetapi tidak dibenarkan masuk kerana tidak mempunyai pas.

9 pagi - Tidak dapat masuk, Streram cuba menyerahkan borang pencalonannya melalui perantara tetapi mereka juga tidak dibenarkan masuk kerana ketiadaan pas.

9.30 pagi - Polis masih enggan membenarkan Streram masuk dan menyatakan mereka tidak menerima arahan daripada SPR.

9.42 pagi - Dua pegawai pilihan raya keluar dan memberi jaminan kepada Streram bahawa isu itu akan diselesaikan dan berjanji akan kembali.

9.45 pagi - Para pegawai pilihan raya tidak kembali dan dengan masa berbaki 15 minit lagi, Streram cuba merempuh pusat penamaan calon tetapi dihalang oleh kira-kira 20 pegawai polis.

10 pagi- Tempoh penamaan calon berakhir.

Sekitar 11 pagi - Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hassan merupakan calon tunggal untuk kerusi DUN Rantau dan diisytiharkan menang tanpa bertanding.


Demikianlah Artikel KES DUN RANAU: Bukan Lupa Bawa Pas tapi TIDAK DIBERIKAN pas

Sekianlah artikel KES DUN RANAU: Bukan Lupa Bawa Pas tapi TIDAK DIBERIKAN pas kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KES DUN RANAU: Bukan Lupa Bawa Pas tapi TIDAK DIBERIKAN pas dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/04/kes-dun-ranau-bukan-lupa-bawa-pas-tapi.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "KES DUN RANAU: Bukan Lupa Bawa Pas tapi TIDAK DIBERIKAN pas"

Posting Komentar