Menteri BN dipecat Parti disaat Pencalonan PRU14

Menteri BN dipecat Parti disaat Pencalonan PRU14 - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Menteri BN dipecat Parti disaat Pencalonan PRU14, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Menteri BN dipecat Parti disaat Pencalonan PRU14
link : Menteri BN dipecat Parti disaat Pencalonan PRU14

Baca juga


Menteri BN dipecat Parti disaat Pencalonan PRU14

Parti Rakyat Sarawak (PRS) memecat menteri di Jabatan Perdana Menteri Joseph Entulu Belaun daripada parti itu yang dilihat sebagai langkah untuk menghalangnya bertanding dalam pilihan raya umum (PRU) ke-14.
Pengumuman itu dibuat oleh Presiden PRS James Jemut Masing di sidang media di Kuching malam tadi, yang turut dihadiri majlis tertinggi parti itu.
Joseph merupakan timbalan presiden PRS dan anggota parlimen Selangau.
Menurut James keputusan untuk memecat Joseph diambil parti itu secara sebulat suara.
"Joseph tidak patuh keputusan parti untuk tidak mencalonkan anda di parlimen P214 Selangau," kata James dalam sidang media itu.
Menurut James, sebab lain pemecatan Joseph adalah sikapnya sebagai timbalan presiden PRS.
"Ucapan dan sikap Joseph menyebabkan parti diperlekeh dan dibenci, selain menyebarkan kebencian terhadap pemimpin parti.
"Sikap Joseph menjejaskan solidariti dan kesatuan parti," katanya.
Pimpinan PRS sebelum ini beberapa kali menyatakan untuk menggugurkan Joseph dan menggantikannya dengan calon lain di kerusi parlimen Selangau.
Joseph bagaimanapun dilihat keberatan dengan perkara itu.
BN dijangka mengumumkan senarai calonnya minggu depan namun situasi Joseph yang kini tidak menganggotai mana-mana parti menyebabkan dia mungkin tidak tercalon.
Menurut Utusan Malaysia, James juga mengumumkan memecat penyandang DUN Lubok Antu William Nyalau Badak.
Tiga ahli majlis tertinggi yang turut dipecat adalah Nyempah Sabot, Edwerd Kurik dan Adriana Chumang.
Joseph memenangi kerusi Selangau dengan 12,040 undi mengalahkan calon Parti Pekerja Sarawak (4,485 undi) dan calon PKR (3,891 undi) pada PRU 2013.
Hari penamaan calon bagi PRU14 ditetapkan pada 28 April sementara hari mengundi pada 9 Mei. - mk



Demikianlah Artikel Menteri BN dipecat Parti disaat Pencalonan PRU14

Sekianlah artikel Menteri BN dipecat Parti disaat Pencalonan PRU14 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Menteri BN dipecat Parti disaat Pencalonan PRU14 dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2018/04/menteri-bn-dipecat-parti-disaat.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Menteri BN dipecat Parti disaat Pencalonan PRU14"

Posting Komentar