Kata-kata Ustaz Aizam mengenai Syiah ini wajar dihadam

Kata-kata Ustaz Aizam mengenai Syiah ini wajar dihadam - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Kata-kata Ustaz Aizam mengenai Syiah ini wajar dihadam, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Kata-kata Ustaz Aizam mengenai Syiah ini wajar dihadam
link : Kata-kata Ustaz Aizam mengenai Syiah ini wajar dihadam

Baca juga


Kata-kata Ustaz Aizam mengenai Syiah ini wajar dihadam


Apa yang orang politik wajib hadami, apabila kita bercakap tentang isu Syiah di Malaysia, kita bukan bercakap seolah-olah Syiah telah wujud ratusan tahun dahulu di Malaysia. Seolah-olah sudah ada orang Melayu Malaysia yang menganut Syiah sejak tujuh keturunan mereka. Seolah-olah sejak dahulu sudah wujud perkampungan, mullah dan kitab-kitab jawi Syiah di Malaysia. Sekali-kali tidak!

Sebaliknya, apa yang kita tegaskan adalah apa yang berlaku hanya beberapa dekad ini. Apabila sudah ada orang Melayu yang menganut Syiah. Menulis buku-buku yang membela Syiah. Membuka markaz-markaz pengajian Syiah. Menyambut hari-hari ritual Syiah. Ini sebenarnya adalah hasil daripada harakah al-tashayyu’ iaitu GERAKAN PENSYIAHAN yg terjadi kepada orang Melayu di Malaysia. Sebahagiannya menjadi kajian dalam tesis PhD saya yang memfokuskan kelicikan penganut Syiah Melayu memasukkan jarum-jarum Syiah menerusi penulisan.

Percayalah, jika hari ini kita mengatakan Syiah itu hanya isu perbezaan mazhab, ketahuilah esok lusa akan lahir generasi Melayu yang lidahnya lancang mengutuk, mencaci maki & mempertikai para sahabat, kononnya atas dasar “berbeza pendapat”.

Wallahul musta’aan..



Demikianlah Artikel Kata-kata Ustaz Aizam mengenai Syiah ini wajar dihadam

Sekianlah artikel Kata-kata Ustaz Aizam mengenai Syiah ini wajar dihadam kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Kata-kata Ustaz Aizam mengenai Syiah ini wajar dihadam dengan alamat link https://beritawawancara.blogspot.com/2018/08/kata-kata-ustaz-aizam-mengenai-syiah.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Kata-kata Ustaz Aizam mengenai Syiah ini wajar dihadam"

Posting Komentar