[NAK JADI KETUA RUPANYA] Jika nak kerjasama, DAP dan PAN mesti setuju PAS jadi ketua

[NAK JADI KETUA RUPANYA] Jika nak kerjasama, DAP dan PAN mesti setuju PAS jadi ketua - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [NAK JADI KETUA RUPANYA] Jika nak kerjasama, DAP dan PAN mesti setuju PAS jadi ketua, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [NAK JADI KETUA RUPANYA] Jika nak kerjasama, DAP dan PAN mesti setuju PAS jadi ketua
link : [NAK JADI KETUA RUPANYA] Jika nak kerjasama, DAP dan PAN mesti setuju PAS jadi ketua

Baca juga


[NAK JADI KETUA RUPANYA] Jika nak kerjasama, DAP dan PAN mesti setuju PAS jadi ketua


KOTA SARANG SEMUT, 30 Rejab 1438H, Khamis – PAS menetapkan syarat kepada mana-mana parti yang mahu bekerjasama, mesti bersetuju membenarkn parti Islam itu menjadi peneraju.
Mursyidul Amnya, Ustaz Hashim Jasin berkata, syarat itu ditetapkan bagi mana-mana parti yang ingin bekerjasama dengan PAS.
Katnya, jika DAP dan PAN mahu memujuk PAS menjalinkan tahaluf siyasi atau kerjasama politik melibatkan ketiga-tiga parti, mereka perlu setuju dengan syarat itu.
“Mengenai tahaluf siyasi, memang PAS tidak pernah menutup pintu untuk berkerjasama umtuk membentuk blok ketiga.
“Cuma pada kali ini berdasarkan pengalaman lampau, PAS banyak bertahaluf, jadi kita letak syarat begitu supaya menjamin kebaikan dan kebajikan rakyat,” katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Muktamar Tahunan Dewan Muslimat Pas Ke-57 di Kompleks PAS Kedah, Kota Sarang Semut, hari ini.
Dalam pada itu, Dewan Ulama PAS pula menyatakan kekecewaan dengan sikap DAP yang menentang usaha PAS memartabatkan Islam di negara ini.
Ketuanya, Datuk Dr. Mahfodz Mohamad berkata, parti-parti yang pernah menjadi rakan sekutu PAS sanggup mengenetepikan Islam hanya kerana mahu mencapai impian untuk menukar kerajaan.
“Apa yang disedihkan rakan-rakan sekutu lalu dalam merintis jalan ke Putrajaya mereka menyanggah Islam.
“Malah, penentangan mereka dalam usaha pelaksanaan Islam lebih kuat daripada UMNO,” katanya.
- ismaweb


Demikianlah Artikel [NAK JADI KETUA RUPANYA] Jika nak kerjasama, DAP dan PAN mesti setuju PAS jadi ketua

Sekianlah artikel [NAK JADI KETUA RUPANYA] Jika nak kerjasama, DAP dan PAN mesti setuju PAS jadi ketua kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [NAK JADI KETUA RUPANYA] Jika nak kerjasama, DAP dan PAN mesti setuju PAS jadi ketua dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2017/04/nak-jadi-ketua-rupanya-jika-nak.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "[NAK JADI KETUA RUPANYA] Jika nak kerjasama, DAP dan PAN mesti setuju PAS jadi ketua"

Posting Komentar