[VIDEO] Gabungan NGO mahu kerakyatan 1.75 juta orang disemak semula

[VIDEO] Gabungan NGO mahu kerakyatan 1.75 juta orang disemak semula - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [VIDEO] Gabungan NGO mahu kerakyatan 1.75 juta orang disemak semula, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [VIDEO] Gabungan NGO mahu kerakyatan 1.75 juta orang disemak semula
link : [VIDEO] Gabungan NGO mahu kerakyatan 1.75 juta orang disemak semula

Baca juga


[VIDEO] Gabungan NGO mahu kerakyatan 1.75 juta orang disemak semula



Sebuah gabungan baru kumpulan Melayu mengumumkan rancangannya untuk mencabar proses pemberian kerakyatan terhadap 1.75 juta orang antara tahun 1957 hingga 1970.

Jurucakap Barisan Bertindak Melayu Islam (BERTINDAK) Mohd Khairul Azam Abdul Aziz berkata langkah itu akan diambil selepas proses itu didakwa mencabul syarat-syarat dalam Perlembagaan Persekutuan.

Katanya, Jadual 1 Perlembagaan Persekutuan berkaitan sumpah kesetiaan warganegara tidak berlaku dalam proses pemberian kerakyatan antara tempoh itu, melibatkan angka sehingga 1.75 juta orang.

“Justeru, ia memberi kita ruang untuk mencabar dan mempersoalkan pemberian kewarganegaraan, ketika diberikan kepada golongan buka Melayu,” katanya dalam sidang media di Kelab Sultan Sulaiman di Kuala Lumpur semalam.

“Ini isu undang-undang yang perlu dibawa ke mahkamah dan kita mahu mahkamah menentukannya,” katanya.

BERTINDAK, antara lain, dianggotai oleh kumpulan pendesak Melayu PERKASA, Pertubuhan Muafakat Malaysia dan Persatuan Pengguna Islam Malaysia.


Demikianlah Artikel [VIDEO] Gabungan NGO mahu kerakyatan 1.75 juta orang disemak semula

Sekianlah artikel [VIDEO] Gabungan NGO mahu kerakyatan 1.75 juta orang disemak semula kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [VIDEO] Gabungan NGO mahu kerakyatan 1.75 juta orang disemak semula dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2017/04/video-gabungan-ngo-mahu-kerakyatan-175.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "[VIDEO] Gabungan NGO mahu kerakyatan 1.75 juta orang disemak semula"

Posting Komentar