[GEMPAR] MARA GANTUNG Annuar Musa Serta Merta Hari ini

[GEMPAR] MARA GANTUNG Annuar Musa Serta Merta Hari ini - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul [GEMPAR] MARA GANTUNG Annuar Musa Serta Merta Hari ini, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : [GEMPAR] MARA GANTUNG Annuar Musa Serta Merta Hari ini
link : [GEMPAR] MARA GANTUNG Annuar Musa Serta Merta Hari ini

Baca juga


[GEMPAR] MARA GANTUNG Annuar Musa Serta Merta Hari ini

Pengerusi Mara itu berkata beliau tidak dimaklumkan mengenai mesyuarat ahli majlis Mara, tetapi menerima keputusan itu.
KUALA LUMPUR: Majlis Amanah Rakyat (Mara) hari ini mengumumkan penggantungan tugas pengerusinya, Tan Sri Annuar Musa berkuat kuasa serta merta.
Keputusan sebulat suara itu dicapai dalam mesyuarat ahli majlis Mara yang dipengerusikan Datuk Dr Yusof Yacob.
Ia di sebalik dakwaan Annuar, yang juga bekas presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), menggunakan dana Pelaburan Mara Berhad (PMB) yang dipengerusikannya bagi menaja pasukan itu.
Annuar ketika dihubungi FMT, mengesahkan diberitahu mengenai keputusan menggantungnya, tetapi berkata beliau tidak dimaklumkan mengenai mesyuarat hari ini.
“Saya terima apa sahaja keputusan. Kita menjalankan tugas yang diamanahkan mengikut kerangka peraturan tertentu.
“Saya terbuka dalam soal ini,” kata Annuar yang kini berada di luar negara.
Tambahnya, beliau tidak pernah dipanggil memberikan penjelasan mengenai dakwaan itu sebelum ini, tetapi bersedia memberikan kerjasama untuk sebarang siasatan.
Annuar baru-baru ini terlibat dalam perang mulut dengan pemilik pasukan Johor Darul Ta’zim, Tunku Ismail Sultan Ibrahim, selepas putera Johor itu mempersoalkan penggunaan “duit rakyat” untuk menyelamatkan pasukan Kelantan yang menghadapi krisis kewangan.
Tunku Ismail berkata Annuar perlu menjelaskan duit tajaan daripada Pelaburan Mara dan Universiti Kuala Lumpur (UniKL) “yang dipaksa menaja” pasukan Kelantan yang juga dikenali The Red Warriors.
UniKL merupakan pusat pengajian tinggi di bawah Mara.
Annuar pernah menafikan tuduhan menggunakan dana PMB dan UniKL.
“Mara tidak pernah menaja TRW, walau satu sen, logo Mara 50th dipamerkan di lengan jersi TRW 2016 diberi percuma kepada Mara, walaupun ruangan itu bernilai RM250,000.
“UniKL sebuah syarikat swasta tidak pernah menaja atau memberi biasiswa kepada pelajarnya, jadi tidak timbul ia menggunakan dana biasiswa atau tajaan,” kata Annuar pada 12 Januari. - FMT


Demikianlah Artikel [GEMPAR] MARA GANTUNG Annuar Musa Serta Merta Hari ini

Sekianlah artikel [GEMPAR] MARA GANTUNG Annuar Musa Serta Merta Hari ini kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel [GEMPAR] MARA GANTUNG Annuar Musa Serta Merta Hari ini dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2017/01/gempar-mara-gantung-annuar-musa-serta.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "[GEMPAR] MARA GANTUNG Annuar Musa Serta Merta Hari ini"

Posting Komentar