Pertemuan BERSATU-PAS Esok, TAPI Mampukah PAS ABAIKAN UMNO yang telah .......

Pertemuan BERSATU-PAS Esok, TAPI Mampukah PAS ABAIKAN UMNO yang telah ....... - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pertemuan BERSATU-PAS Esok, TAPI Mampukah PAS ABAIKAN UMNO yang telah ......., kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pertemuan BERSATU-PAS Esok, TAPI Mampukah PAS ABAIKAN UMNO yang telah .......
link : Pertemuan BERSATU-PAS Esok, TAPI Mampukah PAS ABAIKAN UMNO yang telah .......

Baca juga


Pertemuan BERSATU-PAS Esok, TAPI Mampukah PAS ABAIKAN UMNO yang telah .......

Bersatu dan Pas akan mengadakan pertemuan rundingan kerjasama menjelang PRU14, esok.

Perkara itu disahkan Ketua Penerangan Bersatu, Datuk Kamarudin Mohd Noor ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Abdul Awang mendakwa Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad hanya mahu mempertahankan kedudukan tanpa mempedulikan Islam.

“Oleh kerana wakil-wakil Bersatu dan Pas akan bertemu dalam rundingan berikutnya, saya fikir elok saya tidak mengeluarkan sebarang ulasan mengenai kenyataan tersebut.

“Insya-ALLAH kita lihat apa hasilnya selepas pertemuan itu,” katanya.
Sebelum ini, Pengerusi PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad masih berlapang dada untuk meneruskan perbincangan pada 2 Februari ini walaupun dikecam pemimpin kanan PAS dan membidasnya sebagai angkuh dan diktator.
Malah, Dr Mahathir turut mengakui sesetengah pemimpin PAS berhasrat untuk mensabotaj kerjasama di antara parti Islam itu dan PPBM.
Selian itu, Pemuda Amanah mendakwa PAS tidak ikhlas dalam usaha menumpaskan kerajaan Barisan Nasional (BN).
Ketua Pemuda Amanah Mohd Sany Hamzan berkata, ia susulan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam ucapannya semasa mesyuarat presiden dan peristiwa PAS Kedah di Kota Sarang Semut.
Hadi yang juga ahli Parlimen Marang, dilaporkan berkata di samping mensasarkan 40 kerusi Parlimen, parti itu ingin mahu mengekalkan kuasa di Kelantan dan menguasai semula Terengganu dan Kedah.
Sany berkata Hadi juga mengakui ia sesuatu yang sukar bagi PAS untuk mendapatkan majoriti 112 kerusi dan mentadbir sendirian.
Beliau berkata, ini menunjukkan PAS sedar ia tidak dapat memerintah dengan pendekatan politik semasa.
“Secara tidak langsung, PAS memberikan penyokongnya harapan palsu terhadap keupayaan parti itu merampas kerajaan daripada tangan BN.
“Penyokong dan ahli PAS perlu berfikir secara rasional mengenai realiti parti itu yang semakin semakin jauh daripada aspirasi rakyat bagi perubahan negara ini,” kata beliau dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.
Beliau berkata rakyat Malaysia perlu sedar PAS tidak mempunyai hasrat memimpin negara ini dan menyokong mana-mana pihak yang hanya akan membantutkan usaha menggulingkan BN.
“Rakyat perlu menyokong pakatan pembangkang yang benar-benar komited membawa perubahan dan menolak pihak yang tidak komited ketika menghadapi Barisan Nasional.”



Demikianlah Artikel Pertemuan BERSATU-PAS Esok, TAPI Mampukah PAS ABAIKAN UMNO yang telah .......

Sekianlah artikel Pertemuan BERSATU-PAS Esok, TAPI Mampukah PAS ABAIKAN UMNO yang telah ....... kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pertemuan BERSATU-PAS Esok, TAPI Mampukah PAS ABAIKAN UMNO yang telah ....... dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2017/01/pertemuan-bersatu-pas-esok-tapi.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Pertemuan BERSATU-PAS Esok, TAPI Mampukah PAS ABAIKAN UMNO yang telah ......."

Posting Komentar