PAS dalam dilema - Husam

PAS dalam dilema - Husam - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PAS dalam dilema - Husam, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PAS dalam dilema - Husam
link : PAS dalam dilema - Husam

Baca juga


PAS dalam dilema - Husam


KOTA BHARU: PAS dikatakan dalam dilema apabila ada pemimpin kanan parti itu tidak merestui kerjasama membabitkan Barisan Nasional (BN).
Naib Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Datuk Husam Musa, berkata Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, mendapat halangan daripada beberapa pemimpin parti itu untuk melakukan kerjasama.
Bagaimanapun, katanya, jika PAS tidak melakukan kerjasama dengan BN, ia dijangka hilang banyak kerusi pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) ini.
"Untuk memperoleh kemenangan, PAS perlu bergabung dengan mana-mana parti termasuk BN atau menyertai pakatan pembangkang.
"Namun, perkara itu menjadi sukar kerana pemimpin kanan parti itu tidak merestui kerjasama terbabit menyebabkan PAS kini seperti dalam dilema," katanya kepada pemberita selepas melawat mangsa kebakaran di Wakaf Mek Zainab dan Kampung Penambang, di sini, hari ini.
Berhubung kenyataan Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Nik Amar Nik Abdullah, yang parti itu bercadang untuk bertanding lebih 100 kerusi pada PRU-14, Husam berkata kenyataan itu sekadar ugutan kepada pakatan pembangkang.
"PAS sebelum ini menyatakan akan bertanding di 40 kemudian 80 dan kini 100 kerusi pula tetapi belum lagi ada sebarang kerjasama dibuat. Saya rasa itu hanya menjadi ugutan saja," katanya.
Dalam pada itu, Husam berkata, pemimpin pertengahan PAS perlu mendesak pemimpin tertinggi mereka untuk membuat keputusan mengenai hala tuju parti itu. - BH


Demikianlah Artikel PAS dalam dilema - Husam

Sekianlah artikel PAS dalam dilema - Husam kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PAS dalam dilema - Husam dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2017/09/pas-dalam-dilema-husam.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "PAS dalam dilema - Husam"

Posting Komentar