FITNAH vs FAKTA : Tun Jual Tanah

FITNAH vs FAKTA : Tun Jual Tanah - Hallo sahabat Berita Wawancara, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul FITNAH vs FAKTA : Tun Jual Tanah, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Artikel Kabar, Artikel Berita, Artikel Berita Wawan cara, Artikel Fenomena, Artikel Indonesia, Artikel Islam, Artikel Islami, Artikel Muslim, Artikel Politik, Artikel Ragam, Artikel Unik, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : FITNAH vs FAKTA : Tun Jual Tanah
link : FITNAH vs FAKTA : Tun Jual Tanah

Baca juga


FITNAH vs FAKTA : Tun Jual Tanah


Sehari dua ni pemakan dedak yang semakin terdesak mula menyebarkan cerita konon nya Tun pernah MENJUAL tanah seluas 54 ribu hektar di Johor kepada Singapura untuk pembinaan empangan bagi membekalkan air ke negara tersebut. Dan konon nya keluasan tanah tersebut dua kali ganda berbanding tanah Forest City yang Najib jual ke China.

FAKTA SEBENAR.

Pada tahun 1990 Tun membuat PERJANJIAN TAMBAHAN kepada perjanjian air Malaysia - Singapura 1962. Dan perjanjian kali ini memberi BANYAK KELEBIHAN kepada Malaysia berbanding perjanjian sebelum nya yang lebih memihak kepada Singapura.

Intipati perjanjian:

Kerajaan Malaysia MENYEWAKAN tanah seluas 24 ribu hektar kepada kerajaan Singapura bagi negara tersebut membina empangan di Sungai Linggui Johor. Empangan yang siap di bina pada tahun 1993 dan di kendalikan oleh Syarikat Air Singapura sehingga tempoh perjanjian asal tamat pada tahun 2060.

Antara terma dan syarat yang di tetapkan ke atas Singapura

1. Kerajaan Singapura membayar PREMIUM TAHUNAN sebanyak RM18 ribu bagi setiap hektar. Premium keseluruhan berjumlah RM432 juta setahun.

2. Membayar CUKAI TANAH tahunan RM30 bagi setiap 1000 kaki persegi. Cukai keseluruhan berjumlah RM76 juta setahun.

KEDUA PREMIUM DAN CUKAI YANG MEMBERIKAN PENDAPATAN TAMBAHAN KEPADA KERAJAAN BERJUMLAH RM13.7 BILLION SEJAK 27 TAHUN DAHULU.

3. Kerajaan Singapura MEMBAYAR PAMPASAN berjumlah RM320 juta bagi kehilangan kegunaan tanah.

4. Jumlah AIR MENTAH yang boleh di proses oleh Singapura di HADKAN kepada 250 juta gelen sehari.

5. Dan Singapura pula membekalkan 5 juta gelen sehari air yang telah DIRAWAT secara PERCUMA kepada Johor.

6. Empangan dan loji rawatan air akan menjadi milik Malaysia setelah tempoh perjanjian tamat.

7. Selain dari itu syarikat Petroleum Negara Petronas di berikan kontrak bagi membekalkan gas asli kepada Singapura.

-KMB


Demikianlah Artikel FITNAH vs FAKTA : Tun Jual Tanah

Sekianlah artikel FITNAH vs FAKTA : Tun Jual Tanah kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel FITNAH vs FAKTA : Tun Jual Tanah dengan alamat link http://beritawawancara.blogspot.com/2017/12/fitnah-vs-fakta-tun-jual-tanah.html

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "FITNAH vs FAKTA : Tun Jual Tanah"

Posting Komentar